Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę na zapisywanie w przeglądarce Twojego komputera plików tekstowych, tzw. ciastek (ang. cookies), które są niezbędne do poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności plików cookie.
Konfigurację stanu akceptacji ciasteczek umożliwiają ustawienia przeglądarki internetowej, która domyślnie zezwala na zapisywanie plików cookie w przeglądarce użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na zapisywanie i korzystanie z plików cookies przez nasz serwis.

Zrozumiałem i chcę kontynuować
BHP w rolnictwie
Czy nieutrzymywanie porządku w miejscu pracy może być powodem zwolnienia pracownika?
ZOBACZ ODPOWIEDŹ
Jaka może być minimalna temperatura w miejscu pracy? Czy pracownik ma prawo odmówić wykonywania ...
ZOBACZ ODPOWIEDŹ
Katalog firm

» Centrum Medyczne ...

Branża: Medycyna pracy
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie

» Sklep AutoMotor

Branża: Oznakowanie
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie

» Logos S.C. Hurtownie ...

Branża: Artykuły - chemia
Miasto: Toruń
Województwo: Kujawsko-pomorskie

» EKO-PUNKT ...

Branża: Gospodarka odpadami
Miasto: Warszawa
Województwo: Dolnośląskie

» Laboratorium ...

Branża: Badania środowiska pracy
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie

Brak ogłoszeń
Informatyczna obsługa firm, Outsourcing IT

Informacja prasowa nr 9

KAMPANIA SPOŁECZNA „BEZPIECZNE MIEJSCE PRACY”

Informacyjna kampania społeczna pt.: „Bezpieczne miejsce pracy”, której celem jest zwiększenie świadomości występowania zagrożeń w środowisku pracy oraz poziomu wiedzy dotyczącej sposobów skutecznej ochrony przed skutkami występowania tych zagrożeń, rozpoczęła się w marcu i będzie prowadzona do końca listopada br. Jej organizatorem jest Centralny Instytut Ochrony Pracy-Państwowy Instytut Badawczy.

Po konkursach, konferencja i seminariach, który miały miejsce w marcu i kwietniu br. w kolejnych miesięcy kampanijnych (maj i czerwiec) realizowano działania wewnętrzne, zainicjowane przez Partnerów Kampanii.

W pierwszych dniach maja EBCC Sp. z o.o. z Wrocławia zorganizowała dla swoich pracowników Dzień Bezpieczeństwa Pracy (wIII kwartale br. planuje także zorganizować warsztaty z zakresu postępowania w razie sytuacji zagrożenia i ewakuacji), aw czerwcu- NIDEC MOTORS & ACTUATORS (POLAND) Sp. z o.o. przeprowadziła dla swoich pracowników warsztaty pt.: "Pracuj bezpiecznie i ekologicznie". W czerwcu rozpoczęły się także szkolenia pt.: „Nie przechodź obojętnie obok zdarzeń potencjalnie wypadkowych” dla pracowników tej firmy.

W połowie maja inny z Partnerów Kampanii, Grupa Żywiec S.A. Browar w Elblągu, należący do Forum Liderów Bezpiecznej Pracy, zorganizował we współpracy z Centralnym Instytutem Ochrony Pracy-Państwowym Instytutem Badawczym, Państwową Inspekcją Pracy oraz Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Pracowników Służby BHP konferencję pt.: „Bezpieczeństwo pracy w przedsiębiorstwie - kształtowanie świadomości i organizacja pracy”. Wspólnym przesłaniem wszystkich zaprezentowanych podczas konferencji referatów oraz przykładów dobrych praktyk (pochodzących z Grupy LOTOS S.A oraz ALSTOM Power Sp. z o.o.) była konieczność zmiany każdego przedsiębiorstwa w bezpieczne miejsce pracy. Uczestnicy konferencji skorzystali także z możliwości zwiedzenia Browaru w Elblągu i zapoznania się z przedstawionym w ramach konferencji narzędziem promowania bezpieczeństwa pracy w Browarze - elementami wizualizacji z zakresu bezpieczeństwa pracy (m.in. tablice informacyjne i instrukcje dla pracowników oraz osób wchodzących i wjeżdżających na teren Browaru, tablice informacyjne o wypadkach przy pracy i bhp, tablice bezpieczeństwa, informacje o zagrożeniach w formie ulotek oraz przykłady oznakowania miejsc niebezpiecznych).

Elementy wizualizacji stosowane w Browarze w Elblągu – informacje o zagrożeniach

Pobodnie jak w przypadku poprzedniej konferencji, zorganizowanej w ramach kampanii (tj. konferencji pt.: „Bezpieczne miejsce pracy” w Olsztynie) uzupełnieniem programu konferencji była wystawa środków ochrony indywidualnej oraz opracowań wspierających budowanie bezpiecznych miejsc pracy, oferowanych przez czołowych producentów środków ochrony indywidualnej oraz instytucje działające na rzecz poprawy bezpieczeństwa pracy w Polsce.

W maju zakończył się ponadto ogłoszony w ramach kampanii konkurs plastyczny pt.: „Bezpieczne miejsce pracy” dla uczniów szkół podstawowych z gminy Gaszowice.  Organizatorami konkursu byli CIOP-PIB oraz Pani Ewa Pitera - członek Sieci Ekspertów ds. BHP certyfikowanych przez CIOP-PIB, reprezentująca jednocześnie firmę: Biuro Doradczo – Organizacyjne BHP z Rybnika. Do konkursu przystąpiły 3 szkoły podstawowe, w których uczy się ponad  600 uczniów. Uczestnicy konkursu przedstawili w formie prac plastycznych swoje wyobrażenie o bezpiecznym miejscu pracy w dowolnie wybranym miejscu (np. w pracy wykonywanej przez rodziców – w biurze, na placu budowy, w gospodarstwie rolnym, sklepie, zakładzie przemysłowym, praca przy komputerze, praca ucznia w szkole, itp.).

Nagroda główna w konkursie  -  Autor: Sonia Święty, kl. I, Szkoła Podstawowa w Czernicy

Ostatnim majowym przedsięwzięciem kampanii było seminarium dla zakładowych i oddziałowych społecznych inspektorów pracy KWK Wujek, którego celem było zwiększenie świadomości występowania zagrożeń w kopalni KWK Wujek oraz zwiększenie poziomu wiedzy na temat sposobów skutecznej ochrony przed skutkami występowania tych zagrożeń.

W czerwcu zostały ogłoszone dwie kolejne edycje konkursu plastycznego, tym razem dla dzieci pracowników. Iławskie Przedsiębiorstwo Budowlane IPB Sp. z o.o. ogłosiło konkurs pt.: „Bezpieczne miejsce pracy”, natomiast Operator Gazociągów Przesyłowych Gaz-System S.A. ogłosił konkurs pt. "Jak wyobrażam sobie bezpieczne miejsce pracy mojej Mamy/mojego Taty?". Oba te przedsięwzięcia zakończą się we wrześniu tego roku.

Więcej informacji na temat tych i następnych przedsięwzięć znajduje się na stronie internetowej www.ciop.pl/bezpieczne_miejsce_pracy. Organizatorzy kampanii zapraszają wszystkich zainteresowanych do włączania się w te działania. Szczegółowych informacji na temat kampanii udziela Agnieszka Szczygielska (Ośrodek Promocji CIOP-PIB, tel. 0-22 623 36 86, e-mail: agasz@ciop.pl).